Sari la conținut
Prima pagină » Blog » Ce este o fraudă bancară prin mesaje SMS?

Ce este o fraudă bancară prin mesaje SMS?

  • de
frauda bancara prin sms

Dezvoltarea fulminantă a tehnologiei și posibilitatea de a aplica în orice moment pentru un credit online rapid a creat mediul ideal pentru ca tot mai mulți escroci să încerce să păcălească utilizatorii astfel încât aceștia să-și divulge informațiile personale sau bancare. Adesea, cea mai utilizată metodă de înșelătorie bancară este phishing-ul, o modalitate prin care escrocii clonează site-ul unei instituții financiare (bancă sau IFN) și sustrag datele utilizatorilor prin aceea că le solicită să-și actualizeze datele completând un formular.

Din păcate, frauda bancară online s-a infiltrat și în sfera comunicațiilor prin SMS. Smishing, o combinație a cuvintelor SMS și phishing, este una dintre modalitățile prin care escrocii obțin accesul la datele bancare ale utilizatorilor, pe care le folosesc apoi pentru a efectua plăți online cu cardul de credit sau pur și simplu pentru a retrage fonduri din conturile utilizatorilor.

În general, escrocii trimit mesaje text de tip SMS care imită o alertă oficială, păcălind astfel utilizatorul că are de-a face cu instituția de la care a contractat un produs financiar. Cea mai recentă dintre aceste alerte este cea cunoscută sub numele „Adăugați dispozitiv”, care vizează procesul de autentificare cu doi factori implementat, culmea, în scopul protejării utilizatorilor împotriva fraudelor și a tranzacțiilor neautorizate. Atunci când cei vizați răspund la SMS-urile frauduloase, escrocii obțin accesul la conturile lor bancare și pot sustrage rapid întreaga sumă de bani.

Recomandările instituțiilor financiare bancare și nebancare sunt acelea că nu trebuie să răspundeți niciodată la mesajele text de forma ”Adăugare dispozitiv”, cu excepția situației în care sunteți chiar dvs. cel care a inițiat o astfel de solicitare. Pentru o securitate sporită, cel mai bine este să vă limitați la un singur dispozitiv de încredere.

Cum funcționează?

Escrocii încep prin a trimite SMS-uri victimei, îndemnând-o să facă clic pe un link pentru a-și verifica contul. SMS-ul indică, de asemenea, faptul că în cazul în care clientul nu face clic pe linkul menționat într-o anumită perioadă de timp, contul său va fi blocat. Din naivitate și lipsă de experiență în domeniu, tot mai mulți oameni fac clic pe linkul atașat fără a-și punea prea multe întrebări. Linkul îi va duce apoi către un site fals al băncii (sau IFN-ului), unde li se va cere să se „conecteze” online folosind detaliile contului/cardului lor bancar.

În esență, procesul decurge astfel: o notificare prin SMS vă avertizează cu privire la faptul că v-ați conectat de pe un dispozitiv necunoscut sau nou. Vi se va cere apoi să accesați un link de forma „Adăugați dispozitiv” pentru a obține un cod PIN (OTP) și a vă autentifica cu noul dispozitiv mobil ”de încredere”. Unii utilizatori, care nu cunosc acest tip de fraudă, vor face clic pe butonul „Adăugați dispozitiv” pentru a-și „reactiva” contul sau cardul bancar.

Din păcate, odată ce escrocii intră în contul dvs., aceștia vor începe să transfere bani în propriile conturi. Ei vor încerca, de asemenea, să vă blocheze accesul la aplicația de banking prin schimbarea acreditărilor de conectare. Într-un astfel de scenariu, pentru fiecare transfer de fond realizat cu succes, un e-mail de confirmare va fi trimis la adresa dvs. de e-mail înregistrată odată cu deschiderea contului bancar. Este imperios necesar să raportați IMEDIAT orice tranzacție neautorizată efectuată din contul dvs.!

De unde obțin escrocii numerele de telefon sau adresele de e-mail ale clienților?

Cel mai frecvent, escrocii intră în posesia datelor clienților în urma unor scurgeri de date sau chiar descoperindu-le în profiluri social media care dezvăluie informații personale, cum ar fi numărul dvs. de telefon mobil sau adresa de e-mail. Din acest motiv, este întotdeauna o idee bună să aveți o adresă de e-mail pentru conturile dvs. de socializare și alta pentru conturile dvs. bancare.

Raportarea înșelătoriilor bancare

Amintiți-vă: Atât băncile cât și IFN-urile nu vă vor solicita informații personale sau bancare printr-un link, text, e-mail sau apel pe care nu le-ați inițiat chiar dvs. Dacă primiți un astfel de mesaj, aveți două opțiuni: îl ignorați sau îl raportați de îndată către instituția financiară la care face referire. De asemenea, dacă ați devenit victima unei înșelătorii online cu date bancare, vă puteți adresa instituțiilor de aplicare a legii, formulând o plângere penală în acest sens.

Lasă un răspuns



Copyright © 2023 • XCredit® - Toate drepturile rezervate.
Termene și Condiții | Politica de Confidențialitate | Politica Cookies | Carieră | Asistență | Sitemap | ANPC | BNR

Disclaimer: XCredit se străduiește să păstreze informațiile exacte și actualizate, dar aceste informații pot fi diferite de cele pe care le vedeți când vizitați o instituție financiară, un furnizor de servicii sau site-ul unui anumit produs financiar. Toate produsele și serviciile financiare vă sunt prezentate fără garanție. Când evaluați ofertele, vă rugăm să consultați Termenii și condițiile instituției financiare. Exemplele reprezentative nu sunt obligatorii și nu au valoare contractuală.

Link-uri afiliate: Unele produse financiare prezentate pe site-ul XCredit conțin linkuri afiliate. Acest lucru înseamnă că primim compensații financiare ca urmare a eforturilor noastre de promovare, aspect ce poate influența despre ce produse scriem și unde și cum apare produsul pe o pagină. Totuși, acest lucru nu influențează evaluările noastre.

Solutionarea alternativa a litigiilor Site-ul ANPC